Les primeres PS…

Dimecres 19 de gener de 2011…

A les 10.30 hores primera PS: Models d’acció socioeducativa… La veritat, pense que vaig eixir molt content, era un text d’Hannah Arendt que parlava de la crisi de l’educació… més que de la crisi en si, parlava dels factors detonants d’aquesta crisi, entre els quals anomenava “Primer supuesto básico: Existe un mundo de adultos y existe un mundo infantil. El uno debe ser entregado al otro para que lo gobierne. Pero ocurre que en las nuevas teorías modernas, ambos mundos son autónomos.“, com a segon factor destacava que “Se relaciona con la influencia de la psicología moderna en la enseñanza. […] El profesor no conoce así su propia asignatura y ocurre que sabe tan poco su materia que se encuentra al mismo nivel de sus alumnos.” i per últim “Se trata del criterio, sostenido por el mundo moderno, que encuentra su expresión sistemática en el pragmatismo que se sustenta en el siguiente slogan: “Sólo se pude saber y comprender lo que uno mismo ha hecho”. Su aplicación literal al campo educativo es tan primaria como obvia: sustituir el aprender por el hacer.”

Després d’aquest text, prou llarg, i que podreu trobar complet en aquest enllaç, et demanava només una qüestió a ressoldre: “Explica la importància dels continguts de l’educació“. Si recordem els materials i les PAC’s que hem anat realitzant al llarg del semestre, podem veure que es tracta d’una reflexió al voltant de tota l’assignatura, no només d’una de les PAC’s…. A la primera PAC vam treballar la relació del subjecte de l’educació amb la cultura, en la que ens donàven a conèixer a aquesta autora i la seva particularitat visió del Món, després, a la PAC 2 vam tractar les marques d’època i impacte en el treball educatiu en la que jo personalment vaig fer un treball de recerca de l’inici dels centres escolars com a tal, i per últim treballarem un cas pràctic de Models i pràctica educativa on vam parlar dels continguts de l’educació entre altres coses…

Durant 9 planes vaig fer un “xicotet” repàs de tota l’assignatura, afegint informació d’altres com Bases, recordant la pel·lícula de Diarios de la calle, que també vam treballar… Vaig parlar de la importància de la formació dels professionals, així com del seu bagatge, vaig parlar de la importància de no caure en ser operadors socials (com definia V. Núñez), per tal de ser treballadors de forma humanitària i personal, vaig parlar de personalitzar l’educació i deixar de convertir a les noves generacions en borregos que tots han d’anar a una… Bé, vaig parlar tant… que ja vos contaré que tal el dia 9 de febrer, quan surten les notes…

A les 15.30 hores tenia la segona PS del dia, Serveis Socials… aquesta també em va resultar prou fàcil… es tractava d’un supòsit pràctic tal i com haviem fet a la darrera PAC… Era una familia multiproblemàtica que acudia a un centre base de serveis socials a demanar ajuda,… i no m’extranya!!!!

Mare que viu en els seus tres fills menors i la seva sogra. El pare els va abandonar i ara està en una altra dona i te una filla de dos anys… La sogra, major, està encamada, te artrosis i li tira en cara a la mare que va deixar perdre al seu fill… La mare, treballa 11 hores diàries sense cap mena de contracte. Els fills, uns desastres en l’escola, es dormen, apleguen tard, no fan deures,… El major dels tres te problemes psicològics greus i necessita de tractament, la filla (la mitjana) consumeix cannabis i comença a anar en un grup de skins, el menor de tots, és això, el menor, i ja ni tan sols recorda al seu pare… La casa feta una merda, el major ha de dormir en el menjador perquè no tenen més habitacions. La casa plena de roba bruta, perquè la mare no te temps de netejar, i es dedica a anar a contenidors de roba a agafar-la “neta”… En fin, tota una tragèdia aquesta pobra familia “B”…

Vaig ressoldre el cas com vaig poder… vaig tirar d’alguns recursos i d’altra d’inventiva… També vos contaré el dia 9…

I, ara? ara a esperar i a pregar, que demà tinc la PV d’anglès I… eixa si que fa por!!!

 

Deixa un comentari

