Anglès… nadiu??

Diuen que rectificar és de savis…

L’altre dia vaig escriure una entrada reflexionant sobre els resultats de l’AC d’anglès II. Comentava que he obtés notes més elevades que el semestre passat en anglès I, i deixava entreveure una opinió molt personal meva, que reflectia l’opció de que podría donar-se a que la professora d’aquest curs no és anglesa nadiva.

Després d’una conversació privada en una persona, professora de metodologia de llengua anglesa i teories d’adquisició de segones llengües, la qual també fa recerca sobre llengües i noves tecnologíes, he estat reflexionant al voltant de la importància o no de que el professor/a d’anglès siga nadiu o no…

En primer lloc, se m’ha plantejat una qüestió sobre aquest tema: quins professors/es seran més conscients de les errades que fem els catalano-parlants a l’hora de traduir del català a l’anglès?. Aquest dubte inicial, em porta a una discussió que va sorgir al debat d’anglès II aquest semestre… Quan diversos alumnes participàvem a un debat obligatori (un de tants), recorde que a l’acabar molts ho feiem en l’afegitó don’t you think? (= no vos sembla?), fins que la professora ens va aclarar que aquest afegitó era en anglès catalanitzat, recordant-nos que la forma correcta era don’t you agree?

Supose que això passarà igual que quan alguna persona propera a nosaltres, comença a xerrar la nostra llengua i empra alguns castellanismes… Doncs, si… potser que els que parlem ambdues llengues des de sempre, pugam caure més en aquests errors que no aquells que només s’expressen en una de les dues…

No voldria acabar sense una reflexió que aquesta persona em feia: El que et vull dir és que si en el futur t’apuntes a anglès en alguna acadèmia, no facis allò de: m’apunto aqui perquè són nadius i ja està: hi han (molts) nadius anglesos que no estan preparats per donar classe i molts catalans que no saben donar classe d’anglès. Has de buscar sempre la qualitat, no la llengua materna del professor.

4 comments on “Anglès… nadiu??

  1. Hola company,
    em dic hossain, i sóc estudiant del grau d’educació. la veritat m’agrada aquest punt de vista que posa la èmfasi sobre la qualitat de l’ensenyament i no la font.

    salutacions

  2. Hola Hossain!!
    Benvingut al meu blog… si, la veritat és que m’ha fet reflexionar… i si, per suposat que la qualitat és bàsic a l’hora de parlar d’ensenyament…
    Gràcies per comentar, i quan vullgues, per ací estic!!!

  3. Hola,
    Jo sóc la professora que li vaig fer aquest comentari al Miquel, i realment li vull agraïr aquesta relexió i aquest resum de les meves paraules tan ben fet. Jo només volia destacar que moltes persones obliden que fer fer classes d’una llengua, implica que a més a més de la llengua… s’ha de saber donar classes! Sóc professora de Metodologia d’Ensenyament de l’Anglès a la URV (i de llengua anglesa a, la UOC) i us puc dir que els alumnes que acaben el Grau d’Anglès i que volen donar classes, han aprés a fer-ho (saber quin són els objectius del curs que s’ha de dissenyar, els factors personals dels alumnes, relació de les activitats segons nombre d’alumnes, la planificació curricular, les necessitats de cadascun dels alumnes, etc, etc). No em vull allargar, però com ja ha quedat molt ben dit en aquest blog, el fet de ser nadiu no implica que sàpigues donar classe (i a vegades tampoc que tinguis un bon nivell de llengua!). Per això heu d’anar en compte amb els anuncis que prometen mètodes ràpids, sense esforç, barats, amb professors nadius.. sense explicar-nos quina preparació o experiència docent tenen.
    Good luck!
    Best wishes,

    Mar

Deixa un comentari

