Era millor no tenir contestació d’ @FGC…

VERSIÓ CATALÁ (Más abajo castellano):

Indignat, cabrejat, ràbia,… no tinc altres paraules per descriure les sensacions que m’han sorgit arran d’escoltar el programa La Nit a RAC 1

Aquest migdia, una periodista de RAC 1 es posava en contacte amb mi per tal de fer-me una entrevista, volia conèixer de primera mà la informació que hui es tractava a diversos mitjans de comunicació al voltant de la petició que varem crear per demanar a FGC que retire l’APP que permet denunciar la pobresa

Com he comentat aquesta nit a la fanpage de edusoinicis, i com es pot veure a la foto, aquesta vesprada, l’APP de FGC oferia una nova actualització, en la qual s’han produït alguns xicotets canvis, com es el fet de que s’ha eliminat l’opció de tipus de captaire. Però, l’APP continua permetent denunciar la pobresa, tal i com es veu a la imatge, és més, aquesta APP de FGC recorda que “Els trens d’FGC són un sistema de transport ferroviari públic on no està permès fer-hi negoci. Està prohibit pidolar, vendre, tocar música, cantar, etc.

Però, aquesta nit… aquesta nit he tingut la sort d’escoltar aquest fragment del programa La Nit a RAC1, el qual deixe a continuació:

En ell, podem escoltar com Enric Ticó, president d’FGC, i de FETEIA (federació estatal de Transitaris, operadors logístics i Duaners) explica que no tenia constància d’aquesta petició que hem creat, i que està disposat a parlar amb qui faça falta, ja que les poques crítiques que ha rebut de l’APP són de gent dels despatxos, però, no pas d’usuaris d’FGC

Per sort, internet demostra que això és totalment fals, ja que, des d’un inici cada colp que algú signa la petició s’envien automàticament la còpia de la carta de la petició a diversos correus, com són: rrpp@fgc.cat, jmaldea@fgc.cat i npintado@fgc.cat, tots tres extrets de la pàgina d’FGC.cat, com a mails de contacte…  Veient que cap d’aquests contactes, s’han dignat a contestar, farà un parell de dies, també vaig afegir el mail de sindic@sindic.cat, contacte que ofereix el Síndic de Greuges de Catalunya

Però, per si això fóra poc, mitjançant twitter he estat en contacte amb @FGC, tal i com també es pot veure en la següent seqüència d’imatges…

Com es pot veure a les 5 imatges, des del passat 6 d’agost, estic fent mencions a FGC per twitter, i fins i tot, hui, abans de que em cridaren de RAC 1 he mencionat a Enric Ticó, el qual, hores després parlava de la pluja a Mollo #Ripollès… per la qual, si haguera volgut, haguera pogut llegir les mencions que en té…

En definitiva… o des del twitter de FGC, ni des dels mails de contacte que figuren a la pàgina web de FGC, ni des del seu propi twitter, Enric Ticó té accés a les dades que els hi proporcionen la gent del carrer, o tampoc Enric Ticó ha gaudit de temps per mirar qualsevol dels mitjans de comunicació que aquests dies s’han fet ressò d’aquesta notícia, la qual, parla de FGC… I, això? què vol dir? Si jo fos el president d’una institució qualsevol, tractaria d’estar informat del que parlen als mitjans de comunicació, només cal cercar al google notícies la paraula “ferrocarrils” o “fgc“, i haguera pogut veure, en les primeres posicions, notícies relacionades amb la nostra petició… Supose, que si jo fos president d’una entitat, també parlaria o rebria informes, notes, post-its,… del meu gabinet de comunicació, ja siga mitjançant el gabinet de twitter, com el de premsa… Potser, el volum de feina d’aquests dies de veure com una part de la societat denuncia a una altra, haja estat motiu per ocupar molt de temps dels directius d’aquesta entitat, però, en última instància, mai haguera dit una ximpleria, com que ningú ha parlat d’això ni s’han rebut crítiques sense fer una mena d’ullada…

En fi, seguirem amb la nostra petició… Gràcies als més d’ 11.000 que si que ens hem assabentat de les queixes!!

—————————————————————————-

VERSIÓN CASTELLANO (las imagenes están en la noticia en catalán). Era mejor no tener contestación de FGC:

Indignado, cabreado, rabia,… no tengo otras palabras para describir las sensaciones que me han surgido a raíz de escuchar el programa La Nit a RAC 1

Este mediodía, una periodista de RAC 1 se ponía en contacto conmigo para hacerme una entrevista, quería conocer de primera mano la información que hoy se trataba en varios medios de comunicación sobre la petición que creamos para pedir a FGC que retire la APP que permite denunciar la pobreza

Cómo he comentado esta noche en la fanpage de edusoinicis, y cómo se puede ver en la foto, esta tarde, la APP de FGC ofrecía una nueva actualización, en la cual se han producido algunos pequeños cambios, como el hecho de que se ha eliminado la opción de tipo de mendigo. Pero, esta APP continúa permitiendo denunciar la pobreza, tal y cómo se ve a la imagen, es más, esta APP de FGC recuerda que “Los trenes de FGC son un sistema de transporte ferroviario público donde no está permitido hacer negocio. Está prohibido pedir/mendigar, vender, tocar música, cantar, etc.

Pero, esta noche… esta noche he tenido la suerte de escuchar este fragmento del programa La Noche a RAC1, el cual dejo a continuación (audio en catalán):

En él, podemos escuchar como Enric Ticó, presidente de FGC, y de FETEIA explica que no tenía constancia de esta petición que hemos creado, y que está dispuesto a hablar con quien haga falta, dado que las pocas críticas que ha recibido de la APP son de gente de los despachos, pero, no de usuarios de FGC

Por suerte, internet demuestra que esto es totalmente falso, ya que, desde un inicio cada vez que alguien firma la petición se envían automáticamente la copia de la carta de la petición a varios correos, como son: rrpp@fgc.cat, jmaldea@fgc.cat y npintado@fgc.cat, los tres extraídos de la propia página de Fgc.cat, como mails de contacto… Viendo que ninguno de estos contactos, se han dignado a contestar, hará un par de días, también añadí el mail de sindic@sindic.cat, contacto que ofrece el Síndic de Greuge de Cataluña

Pero, por si esto fuera poco, mediante twitter he estado en contacto con @FGC, tal y como también se puede ver en la secuencia de imágenes…

Cómo se puede ver en las 5 imágenes, desde el pasado 6 de agosto, estoy haciendo menciones a FGC por twitter, e incluso, hoy, antes de que me llamaron de RAC 1 he mencionado a Enric Ticó, el cual, horas después hablaba de la lluvia a Mollo #Ripollès… por lo cual, si hubiera querido, hubiera podido leer las menciones que tiene…

En definitiva… o ni desde el twitter de FGC, ni desde los mails de contacto que figuran en la página web de FGC, ni desde su propio twitter, Enric Ticó tiene acceso a los datos que se los proporcionan la gente de la calle, o tampoco Enric Ticó ha tenido tiempo para mirar cualquier de los medios de comunicación que estos días se han hecho eco de esta noticia, notícia que habla de FGC… ¿Y, esto? ¿qué quiere decir? Si yo fuera el presidente de una institución cualquiera, trataría de estar informado de qué hablan en los medios de comunicación, sólo hay que buscar en google noticias la palabra “ferrocarrils” o “fgc“, y hubiera podido ver, en las primeras posiciones, noticias relacionadas con nuestra petición… Supongo, que si yo fuera presidente de una entidad, también hablaría o recibiría informes, notas, post-its,… de mi gabinete de comunicación, ya sea mediante el gabinete de twitter, como el de prensa… Quizás, el volumen de trabajo de estos días de ver como una parte de la sociedad denuncia a otra, haya sido motivo para ocupar mucho tiempo de los directivos de esta entidad, pero, en última instancia, nunca hubiera dicho una tontería, como que nadie ha hablado de esto ni se han recibido críticas sin pegar ningún tipo de vistazo…

En fin, seguiremos con nuestra petición… ¡¡Gracias a l@s más de 11.000 que si que nos hemos enterado de las quejas!!

38 comments on “Era millor no tenir contestació d’ @FGC…

  1. Lo de “yo no sé nada” es una excusa muy común en políticos y altos cargos de este país…y claro que saben más de lo que dicen pero no les interesa. Y si no quieren gente que hagan “negocio” (porque ya ves tú qué negocio hacen la pobre gente que busca algo con qué comer) que se echen unos a otros porque son ellos mismos los primeros en hacer NEGOCIOS

  2. Et felicito per la teva insistència i les hores de dedicació a aquest tema. És molt fàcil parlar però mullar-se, actuar, persistir i insistir costa molt més i és el que té valor. Gràcies per anar mes enllà!

  3. No estic d’acord en el fet que no hagi rebut contestació per part de les autoritats pero si que li puc dir que estic totalment d’acord amb l’aplicació. Quan jo era petit algun cop havia viatjat amb tren i si qualsevol passatger trencava alguna de les normes bàsiques de convivència i educació ampliament era recriminat pels altres viatgers(incloent els pidolaires, músics que demanen la voluntat i etc…). A mesura que he anat creixent, per estudis i per feïna més endevant, he anat veient any rere any com la convivència s’ha anat degradant i en casos e tingut que intervenir perque quan algun passatger li ha recriminat a algun altra, que anava amb els peus al seient, sentat a terra, amb la musica a tota pastilla, assegut als seients reservats s’hi ha encarat.
    Un dels béns més importants que tenim com a ciutadans es l’espai públic i la ordenació d’aquest, i per molt que li pesi a vostè, les activitats ecònomiques han de ser regulades perque si no ni vostè ni jo en podríem fer-ne us com a conseqüència de la plaga d’incívics que tenim i que ocuparien tot l’espai public per al seu benefici personal; de la mateixa manera que no puc muntar una paradeta de fruita en el tren no tinc perquè muntar un negoci de música en viu (on per cert tot el que es cobra és en negre ja que més d’un cop he demanat factura quan m’han vingut a demanar diners i no me l’han donat). Pel que fa als pidolaires, hauria de parlar amb la policia i veuria que en la majoria de casos es tracta de màfies, si més no si te problmes per tractar amb les forces de seguretat li encomano a que realitzi el següent experiment: Pidoli durant una temporadeta en alguna linia i hora on hi hagi altres pidolares a veure quina es la seva reacció.

    • Marc, una cosa es regular la convivencia pública, i un altre “fer neteja”. Jo he cantat al carrer pel simple gust de cantar i compartir, posant la gorra,eh!, i es cert, veus moltes coses molt lamentables per mafioses i tramposes, però aixó ve tot de confondre espai públic i “negoci”…Fora bo no perdre de vista l’orígen de cada cosa perque si no al final no podrem fer res sense patent, IVA, e impost fiscal.
      Be, no t’atabalo mes.

  4. Muchas gracias por tomarte la molestia de luchar contra esta forma horrible de uso de la informática. Soy informático, desarrollo aplicaciones para dispositivos móviles y me pongo malo de pensar que se utilice esta tecnología para atacar a los más vulnerables, a quienes han perdido todo y que no les queda otra que pedir. Nunca hay que olvidar que estas personas JAMÁS están ahí porque quieren, nadie quiere vivir así y quien diga lo contrario es que conoce poco ese mundo.

  5. en pleno agosto esta gente está con sus yates por la Costa Brava disfrutando del mar, el sol, el marisco y el buen vino. Me creo que no tenga constancia de nada porque con tanto ajetreo no les queda mucho tiempo de nada más, y menos para sus responsabilidades. Si no son responsables durante todo el año, no lo van a ser en pleno verano con el solecito tan bueno que está cayendo por Cataluña…
    En fin, esto es lo que tenemos por todos lados, una panda de sinverguenzas que solo abren la boca y su cerebro para seguir culpabilizando a los más débiles de la sociedad y cargándonos una deuda que no es nuestra. No se poque sorprende tanto, si solo viven por ellos y para ellos. Los mendigos, trabajadores, pensionistas, parados, jubilados, estudiantes de pocos recursos, sanidad pública, y todo lo que no huela a sus élites, les damos igual, solo les valemos para pagar sus poltronas y saquearnos nuestra salud, trabajo, bolsillos y vida en general.

    No tengo yo tampoco constancia de ninguno de esta casta que sea ni mínimamente “humano”. Ni constancia ni pruebas…

    • Pero, con esta petición (y con otras miles de actuaciones) los ciudadan@s podemos seguir demostrando que los políticos trabajan para la ciudadanía…

  6. Segons el tweet de FGC, no es permet demanar diners als trens de FGC… teniu cura de no demanar cap € a un amic dins d’un tren… Potser algú que t’escolti “alerta” a la Caixa de que invaiu el seu gremi amb practiques de competencia desleial.

  7. anim, has fet el que has pogut, al menys el poders polítics de l’estat, incloc ajuntaments, generalitats i govern de la nació i policies, ens fan fer un en darrere en quan a drets civils i llibertats, nosaltres els educadors socials que estem prop dels més vulnerables, em de denunciar-ho, m’agradaria estar en contacte amb tú, ja te contaré com se la porten al País Valencià en educació, sanitat i deixar sense cobertura a malalts mentals, persones amb addicció a les drogues i l’alcohol, o l’acòs al treball.

  8. Això de què un president (com ara fa l’ Enric Ticó de FGC i de la FETEIA) declari que no li consta/ven les queixes i comentaris d’ usuaris i passatgers ja no cola. En tot cas l’ ignorància mai és una excusa per la responsabilitat dels actes, especialment quan es tracta d’ un càrrec d’ alt nivell que hauria esta assabentat de cada acció en relaccio a les accions que competen a l’ àmbit de l’ empresa que presideix. Més aviat estem a costumats a totes les variants dels silencis i a les cares de pòket dels que manen. El mes habitual de la cultura superficial que patim és la no-resposta a les demandes i opinions, la qual cosa no vol dir que qui son avisats no se n’ assebentin del que rutlla pel cap de la gent. Pel que fa a l’ estri informàtic que permet donar informació per part dels passatgers a una central d’ informaicó de la companuia de transport pel que fa a anomalies i problemes, res a objectar. La discusió està en el fet d’ activar un dispositiu de denuncia en vers a gent concreta que es val de l’ aixopluc de les instal.lacions ferroviàries o del metro català perque no té altres medis o perque es guanya la vida d’ alguna manera artística. Mentre ni uns ni uns altres posin en perill res ni a ningú no cal ni mencionar la possibilitat d’ informar per trobar-los; al contrari, la gent que canta, balla o fa el mim posa notes de color i genera somriures que prou falta ens fan a les ciutats grisses, atrotinades per les presses i amb massa gent de cares llargues.
    Un altra qüestio completament diferent és el creixement constatable de la mala educació en general i de la predelinqüència en particular. Quan tens la mala sort de que se’ t segui al costat un individu que porta setmanes sense dutxar-se i olora malament, o que et fot el colze a la boca mentre endrapa un entrepà, o que ocupa mig seient del teu a part del seu, o que estant de peu et clava la seva motxilla a la galta de la cara o que’ ocupa el seient reservat per minus i et posa cara d’ assasí si li demanes tu que vas amb bastons i no t’ aguantes dret, o que et fot un escandol perque li demanes que la sabata del crio que porta en braços deixi de fotre’t cosses, o que se’ t posa a clapar i a roncar,….i així altres variants de les curiositats conductals dels nostres veíns d’ itinerari i comvoi; o crides l’ atenció o toques el dos buscant un indret mes soportable amb gent més correcta. ¿Qui no té una anècdota per haver-se topat amb algú que a part de ser maleducat tenia prou malallet com per no posar-s’ hi com a diana de la seva psicosi per las raons que foren? Però els detalls de mala educació no es resolen amb més guardies armades, tampoc amb més camares de circuit intern sinó amb una consciencia cívica generalitzada, de tal manera que la gent prengui partit en el mateix moment a favor de corregir una conducta insuportable per la comunitat.
    La linia fronterera entre el que és insuportable i el que és perfectament acceptable dins de les variants i diferencies i els seus atractius és que un consens total no existeix. En tot cas s’ hauria d’ esbrinar. L’ artista a mi passadís que s’ aprofita de l’ acústica de la mateixa edificació per posar notes poètiques a un dia feixuc son benvingudes, el mateix artista i al mateix cant que taponi el passadis i t’ obligui a canviar el teu itinerari un dia i un altre també per no fer tard ho reinterpretaràs d’ una manera diferent. L’ indigent que s’ aixopluga per passar hores del dia dins del metro o repetir trajectes sense anar enlloc ja ho tè prou negre com per a sobre fòtra’ l fora de l’ instal.lació, al mateix paio emprenyant espitjarà a una altra interpretació.
    El problema de fons vé de més enlluny, abans de que les empreses de tota mena vigilin a la gent d’ aspecte rar dins dels seus dominis. Vé del fet de que molta gent s’ hagi de guanyar la vida com pot en el carrer, sigui amb el seu art o amb el seu rol de demanar almoina (totes i les grans distancies que hi ha entre u nextrem i l’ altre). El metro és un lloc multiversàtil on s’ hi pot anar a fer finalment de tot: des de performances teatrals, concerts i exposicions de pintures, a aixoplugar-se de les bombes d’ aviació en periodes de guerra.
    Pel tema que ens ocupa i per la campanya endegada de Miquel Rubio Domínguez a la que he donat suport per modificar l’ aplicació en quant a la denuncia de pidolaires, musics, cantants i venedors ambulants tots en el mateix paquet, tampoc es pot pensar que la FGC ha inventat res nou al respecte o està a la cresta de les inventives de control i mesures repressives.
    Ens estan pintant cada cop més una societat per qui segueix escrupulosament les regles i que s’ hi n’ aparta, per poc que sigui, també amb l’ aspecte físic, té més probabilitats per ser recriminat i discriminat.
    D’ acord a una tesi molt generalitzada de lluitar per l’ igualtat d’ oportunitats, tothom ha de tenir espais per realitzar-se. Si les ciutats els tinguessin tan per anar escolar musica lliure com per aixoplugarse segurament la gent triaria escenaris millors que els que ofereiexen els ferrocarrils, pero la gent va on hi ha la gent, i el transport públic és un d’ aquets llocs. A Guatemala i la resta de paisos centreamericans si vols anar al teatre la manera mes barata de fer-ho és agafant autobusos de línia curta doncs a cada parada et puja un venedor diferent oferin-te l’ oro i el moro. Indepenentment de venen molt o poc o si els hi compres algo et fan passar uan estona divertida. L’ altra cara de la moneda es que tenir-se que guanyar-se la vida aixì és prou fotut com per a sobre donal-s’hi una patada al cul.
    La previsió és que aquesta patada és simbòlica i plàsticamenmte el que va dominant i qui fa d’ amo a un territoti (i els dels transports publics també tenen els seus amos) es qui acaba per dir qui entra i qui no entra a dins, de la mateixa manera que cadascú de nosaltres ho fem amb casa nostra si som afortunats de tenir-ne una.
    La discusió doncs va bastant més enllà de treure un ítem o dos de l’ aplicacio que permet denunciar des del mòbil (recurs que suposo s’ estendrà a la llarga a tota mena d’ espais i per tota mena de temes) i de la campanya concreta referida. Es contra les causes mateixes que provoquen exclusió social, falta de aixopluc, indigència creixent, i tot el que això l’ acompanya, mes gent malhumorada, més renurosi creixent, més inseguretat ciutadana i més malfiança entre els uns i els altres.
    Sempre que surt a lluir el tema de la indigencia i concretament els dels pidolaires de carrer escolto posicions més aviat en contra de la seva presència i el mateix agravi de la seva imatge doncs a part de ser conseqüència –diem- d’ un sistema corrupte i il.logic també ens posen en entredit la nostra mateixa capacitat solidària. Pregunta d’ enquesta si el CIS la vol recollir per fer un estudi al respecte: ¿Quanta gent de carrer sense sostre i sense diners la has recollida per donar-li aixopluc a casa teva o al teu centre o de grup? ¿quantes vegades h ohas fet al llarg de la teva vida?

    • Cap…Tret de mi mateix, clar.
      Lo graciós del tema, crec, es que s’ens vol cada vegada més “policies”. Vull dir que la nostra actitud sigui, i creixi de desconfiança i defensa. I delació!!!

  9. Buenas tardes, migrubio,

    antes de nada, disculpa que no te pueda contestar en Catalán, por desgracia la educación en Madrid considera que se trata de un “dialecto” en desuso y no instruye ni una breve introducción como se realiza con otros idiomas.

    Te comento mi particular punto de vista, que puede agradar o no, pero no dispongo de otro:

    Soy usuario del metro de la red de transportes urbanos e interurbanos de la Comunidad de Madrid. Uso a diario el metro para desplazarme al trabajo, que tengo desde hace 2 años; y antes de eso otros seis años de ir a la Universidad (a la ciudad de Leganés, sur de Madrid). Hay dos aspectos que considero muy importantes de los cambios que se han efectuado tanto en el metro como en la red de cercanías. Si eres de Barcelona o sus inmediaciones es muy probable que hayas notado cambios similares. El primero es la falta de personal (tanto en seguridad como en atención al cliente). Han desaparecido. Ya nadie vigila si la gente paga o no el transporte público (y claro, muchos no lo hacen). El segundo es la falta de musicalidad y talento para la música de los “músicos” del metro. Recuerdo quedarme minutos enteros (y dar las pocas pesetas que tenía cuando era pequeño) a los músicos que entraban en los vagones del metro o tocaban en sus rincones. Eran músicos experimentados, con arte, con canciones entretenidas, muy elaboradas y agradables. En la actualidad he de decir que aborrezco el tugurio en que se ha convertido cada uno de los vagones del metro de Madrid. En no pocas ocasiones entran los “músicos”, aguardando a que el que esté tocando se baje para poder empezar ellos. En las 20 paradas que recorro a diario, por lo menos 4-5 grupos de estruendo molestan (y mucho) a los usuarios del metro. He visto como en ocasiones incluso han tenido que bajarles del metro por el escándalo que montaban. No dudo que haya personas con talento, pero ir al metro a (perdón por la expresión) tocar los cojones y a dar dolor de cabeza, que vaya otro.

    El mes pasado tomé la decisión de sacarme el carnet A2 de moto, y la razón que volcó la balanza que pesaba la moto y el metro fue, precisamente, estos “músicos” de los túneles. Siempre me ha disgustado el tráfico y agradado el transporte público, pero la falta de figuras autoritarias ha convertido el metro en un circo. He recalcado a los “músicos”, pero me temo que puedo hablar de mendigos que fingen (sí, fingen) muñones, otros tantos que piden una monedilla “suelta” (ojo, que he visto pedir monedas pasando una lata de cerveza cortada por la mitad!!), pasando por los “sordomudos” que te oyen perfectamente, las gitanas ciegas que son capaces de verte la cartera,…

    No estoy a favor de una aplicación de denuncia. Es más, no sería la primera vez que he tenido que informar que un borracho se ha meado encima o que alguien se ha colado. Pero para eso está la seguridad del metro/renfe/bus. Ahora bien, si cuando vemos tirar a una persona una colilla en la calle y se lo echamos en cara a sabiendas de que no se debe hacer, considero que las personas que te invaden en los lugares públicos (p.e. no dejándote escuchar música/leer/pensar a gusto debe ser amonestada).

    Eso sí, he firmado tu propuesta dado que se incluye una denuncia a mendigos. Creo que una aplicación así sería ideal para denunciar robos, violaciones de seguridad, impertinencias en lugares públicos, mal comportamiento de ciudadanos…los móviles con cámara podrían ayudarnos a filmar cómo la gente lanza basura al suelo, cómo conducen por encima del límite de seguridad, y un largo etcétera de mala educación por parte de mucha gente, hacia todos los que están alrededor. De modo que quizá la aplicación está bien diseñada, pero mal enfocada, y necesita un retoque. Por lo menos un programador ha escrito en el hilo…ahí lo dejo 🙂

    ¡Muchas gracias por generar un espacio de expresión como este!
    Un saludo

    • @Marcos: tras leer tu comentario me había decidido finalmente a responder. Iba a poner toda una parrafada, pero lo resumiré para no aburrir:

      1)
      1a) ¿Qué es eso de que “la educación en Madrid considera que el catalán (minúscula, que no es nombre propio ni de lugar) se trata de un “dialecto”? Hombre, si tratas de congraciarte con alguien al menos di algo que sea cierto. Estamos en 2012 y veo día a día que no se trata al catalán como un dialecto.

      1b) Si le exiges a la educación de tu región que te “instruya” (realmente sería enseñar, más que dar nociones; si no terminarías hablando catalán pegándole patadas al diccionario cada dos por tres), espero que -por coherencia- te gustase que te enseñe también otras lenguas como gallego o vasco. De cualquier modo la educación no tiene tiempo material para enseñar todo lo que alguien podría aprender. Por pedir que no quede, pero a la hora de cuadrar contenidos en los estudios hay que planificarlo bien y ver qué puede ser más útil para los alumnos. Enseñar catalán en una escuela de una región donde no es oficial sólo tendría sentido si la mayor parte de sus alumnos se fuese a vivir a Catalunya después. Cosa que obviamente no tiene por qué ser así. Sería como enseñar finlandés en la escuela porque uno de los alumnos tiene el capricho.
      Si quieres aprender catalán deja de echarle la culpa a tu escuela y haz algo como: (1) inscríbete a clases, (2) haz amigos catalanes o un tandem lingüístico, (3) ve a estudiar, vivir o trabajar en Catalunya. Tienes varias opciones, desde luego.

      2)
      2a) El informático al que haces referencia se definió como desarrollador, no como programador. Pequeña diferencia, pero la hay. (http://www.skorks.com/2010/03/the-difference-between-a-developer-a-programmer-and-a-computer-scientist/)

      2b) Que un desarrollador haya escrito aquí quejándose de la finalidad de esta aplicación no implica que la aplicación sea técnicamente incorrecta (ya sea por si cumple bien las especificaciones, fallos en la interfaz, etc); sino que simplemente no le parece correcta a un nivel ético. Que una persona trabaje en un ambiente técnico no significa que todas sus opiniones sean sobre elementos técnicos. Un programador, un desarrollador, un informático, etc es una persona antes que nada; no hay necesidad de darle a todo lo que dice una connotación técnica.

  10. Hola Miquel.

    Soc usuari diari dels fgc, faig un trajecte de 50 km per d’anada i 50 km de tornada cada dia. Com pots imaginar he vist tot tipus de gent al tren, la majoria gent civica, pero bastant sovint i per desgracia, pujen individus incivics que molesten als demes usuaris, amb la musica a tot drap, sense respectar q hi ha gent que dorm, embruten seients posant els peus a sobre i alhora impedeixen que seguin altres usuaris, gent fumant a l’ultim vagó, gent que no paga, algun robatori amb amenaça,…
    Quan em vaig enterar de que treien aquesta novetat en la app, de seguida vaig pensar en aquests casos que em trobo i penso que en aquest sentit pot servir d’alguna cosa la app.

    Crec sincerament que agafar-se unicament al tema de denunciar un captarie, music.. es fer certa demagogia (no t’ho prenguis malament) i a la vegada xafar el q penso es una bona idea. Jo mai denunciaria a un pobre captaire o similar i crec que la majoria de gent tampoc ho faria. Nomes penso en els que son “cara duras” o gamberros directament, que ni solen pagar el bitllet i a sobre ens molesten durant tot el trajecte. S’ha de viure l’experiencia de compartir un viatge de una hora amb aquest tipus de gent per sabet el que es. Crec que la majoria d’usuaris que fan el meu trajecte sabran de que parlo.

    • Yo no suelo utilizar los FGC, pero sí Renfe. Y aquí es mucho más común encontrarse con gente que tiene la música “a todo trapo”, que ponen las suelas de su calzado en otros asientos, que hablan por teléfono a gritos, que ponen basura sonora en el móvil… Esta gente es lo más incívico que te puedes echar a la cara, y ojalá echasen del tren a quienes molestan descaradamente (y conscientemente, aunque les importe nada y menos) al resto.
      Pero esto no tendría que solucionarse con apps, sino con revisores que paseasen por el tren. Aunque claro, el tema es ahorrarse pasta y no pagar a más gente para esto, o para que controlen en la estación, o para que directamente den justificantes a los usuarios de Renfe cuando ésta llega tarde (en vez de esperar en una cola que hace zig-zag durante más de 20 minutos).
      En Renfe hay mucho “músico” que sube al tren, y también algunos que piden. Son algo molestos, especialmente los músicos para aquellos que intentan estudiar o trabajar. A mí apenas me molestan ya, pero hace no mucho presencié el caso de una chica que intentaba estudiar para un examen y tuvo que soportar la música “andina” durante varias paradas. Algunos pensarán que por unos minutos no se hace nada (puede ser o puede no ser: algunas personas funcionan mejor bajo cierto estrés y sí se les quedan los conceptos que repasan una hora antes). Creo que estos músicos estarían mejor en los pasillos de las estaciones, como ya hay algunos. A fin de cuentas estás cruzando, no puedes aprovechar para estudiar o trabajar.

      Respecto a la gente que decide no pagar… Aparte de las razones dadas por Mario está el hecho de que más de uno se va de listillo — uno de los rasgos de la mentalidad de todavía demasiados españoles, que se puede apreciar por ejemplo en Sants Estació, el paraíso de los que se cuelan — y se pega a otro como una garrapata para aprovechar el billete del otro.
      ¿No piensan los que se cuelan que la persona a la cual usan para entrar/salir de gratis se puede sentir ofendida porque la tratan de imbécil? Además no es que el usuario que paga lo pueda intuir claramente y decidir si quiere dejarle pasar o no, qué va; es que quienes se cuelan van corriendo en el último momento para pegarse a esa persona, no se vaya a enterar y les salga mal la jugada…
      He llegado un punto donde, pese a pensar como Mario, me da igual que se cuelen en el metro saltando el torno; pero no soporto a los listillos que utilizan a alguien que se jode pagando (sí, todos estamos de acuerdo; es una barbaridad lo que cobran por los viajes, y lo a menudo que suben el precio) porque ellos consideran que es demasiado para ellos.
      A mí también me cabrea pagar eso cada mes, pero no quiero aprovecharme de otra persona para no pagar yo, por muchas objeciones morales que tenga hacia el pago de un servicio con tantas incidencias, con tanto incivismo y con un precio tan exagerado. Simplemente se trata de no utilizar a otros para tus fines — algo que considero despreciable.

  11. Miquel,

    Torno a ser jo, m’he descuidat de dir que signaria la teva proposta si aquesta simplement demanes un canvi de la app, que podria ser l’eliminació de l’alerta per denunciar captaires, musics o venedors ambulants,..ja he dit que aquesta gent no solen molestar, i a mes a mes, dubto que els usuaris facin servir la app per denunciar-los. Per als altres casos, trobo que pot funcionar bé. Si no es fa res amb els que no paguen per exemple, arribara un dia no massa llunyà en que, els que sí paguem sen’s inflaran… i deixarem de fer-ho també

    • Hola Mario. Entenc que puguis sentir-te ofès per la gent que no respecta a ningú i per exemple fumen al tren/metro o molesten posant música amb el mòbil. Però m’agradaria que m’expliquessis una cosa: En què t’afecta que algunes usuàries no paguem el bitllet? De la mateixa manera que tu decideixes pagar-lo, algunes altres persones decideixen no fer-ho. Ja sigui per no tenir prou diners per afrontar el cost d’aquests o bé per que no els surt dels pebrots. Perquè no els dóna la gana de pagar un bitllet senzill un 30% més car que l’any passat. I perquè si em colo al metro no faig mal a cap altra usuària… Per què per molt que tu no paguis el bitllet, el tren seguirà fent el trajecte previst i no afegiré cap més despesa de les que hi ha: pugin 50 ó 50.000 persones al dia els costos són els mateixos. Així que no entenc que t’indignis amb les persones que viatgen sense pagar. És una opció personal que tu també pots prendre. I si no vols colar-te al menys deixa que qui decideix fer-ho ho pogui fer tranquil·lament. L’amonestació és la feina dels interventors i dels vigilants, no d’una altra usuària que ni li ve ni li va que algú decideixi colar-se o no.

      Jo treballo a Barcelona i visc a Manresa. Resulta que he de pagar 145€ al mes per anar a la feina, per la qual cobro uns 640€. Aproximadament un 23% del meu sou va a pagar el bitllet mensual. I vols que pagui religiosament tots els mesos? Si aquell mes no m’arriba per pagar el tiquet doncs em colo. I ni tu ni cap altra persona de carrer n’ha de fer res d’això… Per que als ciutadans que fan el paper de policia no els condecoren amb cap medalla ni aconseguiran mèrits per ser reconeguts. Deixa fer la seva feina als vigilants i revisors i, per favor, no fiquis el nas en els problemes dels teus semblants.

      T’explicaré on va una part important del bitllet que pagues quan puges al metro o bus de Barcelona. Veuràs, trenta integrants del Consell d’Administració de TMB vàren cobrar en dietes 230.000€ durant l’any 2010. Tres-cents càrrecs d’aquesta empresa cobren un total de 27 milions d’euros l’any. Això vol dir que cadascun d’aquests directius cobren al voltant de 90.000 euros anualment.

      Un 7% dels directius cobren gairebé el 15% de la massa salarial de TMB. El 2010 es van retallar els sous del personal operatiu de l’empresa un 4%, mentre que els dels membres del Consell d’Administració es van apujar el sou un 5%. I en plena crisi! Busca informació pel google dels sous dels directius del transport públic. Aquesta és copia-enganxa del vídeo del següent enllaç: http://www.8tv.cat/8aldia/videos/investigacio-sobre-el-cost-pels-ciutadans-de-la-cupula-directiva-de-tmb/

      • Hola Pollastre,

        T’explicaré el meu punt de vista, que tot i ser bastant diferent del teu, intentaré que s’entengui una mica, i d’aquesta manera contestar a la teva pregunta.

        Quan tú dius que has “decidit no pagar”, hauries de ser conscient de que pots prendre aquesta decisió gràcies a que altres han “decidit pagar”.
        Els FGC són un servei de transport, públic, però un servei al cap i a la fi, i per aquest motiu té un preu. Podem estar d’acord en que el preu actual es excessiu (a mi també em fa mal cada cop que pago), i sobretot després de la pujada de principis d’any i les futures que vindràn..
        Jo desconec el percentatge de gent que no paga el billet, imaginem que és un 10%. El que sí sé és que si molta més gent decideix fer com tu i la proporció puja al 30%, segurament el preu del bitllet s’incrementaria proporcionalment, ja que el número d’usuaris seria el mateix i haurien de mantenir la mateixa estructura, però els que paguen cada cop serien menys. I si un bon dia tothom decideix no pagar, llavors el que també tinc clar és que el tren deixarà de circular, perquè serà totalment inviable. Llògic, no?

        El que vull dir és que, al final, el que està pagant el seu bitllet, paga el seu i el de qui no paga també. Crec que amb això, començo a contestar a la teva pregunta sobre en què m’afecta que tu no paguis. Als que no els hi afecta és als directius i membres del consell d’administració, que seguiran cobrant els seus sous i dietes desorbitats (a mi també em bull la sang quan surten a la llum aquests sous), i en canvi, els usuaris tindrem un servei cada cop pitjor i més car.

        Penso que la teva postura és molt còmoda i egoista a la vegada, perquè al final estàs gaudint d’un servei “gratuit” a costa de que siguin els altres qui ho paguin. Sembla que com és algo “públic” no ho pagui ningú i això no és així, resulta que al final ho paguem entre tots, ja que cada vegada més, ens estan cosint a impostos i augments en preus (transports, llum, aigua..)
        Puc entrendre que és una despesa molt gran per tu, en relació al que cobres segons dius, però tampoc és excusa, jo si estigues en la teva situació valoraria canviar de residencia i anar a viure més a prop de la feina, això és un tema personal.
        Seria partidari de que el cost del servei anés en funció de la renda de cadaun, però sembla algo difícil.

        En quant a la figura del “ciutadà-policia”, que vols que et digui, a mi també em desagrada, això es feina dels supervisors o personal de seguretat. La veritat és que no sé si arribat el moment faria ús de l’alerta quan algú es coli, la situació no es gens agradable. Però que no t’estranyi si algú ho fa quan et coles, motius en té, perquè si et pares a pensar una mica, te n’estàs aprofitant d’ell i de tots els que paguen.

  12. Hola Mario. Com bé has dit, sí que tenim punts de vista ben diferents. I és possible que tinguis raó … si augmentés el percentatge de gent que es cola, els ‘de dalt’ farien cobrir la diferència als ciutadans que compren el bitllet. No farien pas, per exemple, suprimir les seves dietes o deixar de cobrar les reunions…!
    Pot ser que sigui una postura còmode i inclús egoïsta la meva, però és supervivència. S’ha d’entendre que abans de pagar el transport he de menjar i cobrir altres despeses.

    El que queda clar és que és excessiu el preu que ens fan pagar a qui no ens queda més remei que fer servir aquests tipus de transports. Ja que paguem impostos, el bitllet hauria de tenir un valor simbòlic de, per exemple, 20 cèntims el viatge. Així segur que gairebé totdon pagaria. I ja que pràcticament la totalitat de la població barcelonina fa servir el transport ‘públic’, per què no incloure-ho en la llista de bens públics com (el que queda de) la sanitat, l’educació o la recollida d’escombraries? O podria ser gratuït per les persones autòctones i ser més car per les turistes, que són milers i milers. No ens enganyem, una persona europea (exceptuant les del sud del continent…) que cobra tres vegades més que tu o jo es pot permetre pagar el doble. No sé, és una proposta… Però és que sempre ens fan pagar les pífies a qui no tenim la culpa! Ara d’aqui uns quinze dies tornen a pujar el preu de tots els bitllets exceptuant-ne els senzills, per lo de l’IVA. Se’ns pixen a sobre i diuen que plou, tu!

    Vull disculpar-me si al comentari d’ahir vaig resultar una mica antipàtic. Però vaig sentir-me indignat per que em molesta que es vegi a la gent que es cola com enemiga. Per que els vertaders enemics són aquells que decideixen en quina mesura seràs pobre l’any vinent.
    Jo si tinc bitllet i algú vol colar-se, estaré encantat de que passin darrere meu. I si resulta que tu et trobes en la meva situació i vols passar, seràs convidat. Clar que com no sé qui ets ni tu saps qui sóc jo, això és simbòlic! 😉

    Felicitar a Migrubio pel blog i per la iniciativa de recollir signatures per aquesta aberrant aplicació. Ànim i endavant!

  13. Retroenllaç: Més de 14.300 signatures // Más de 14.300 firmas | Educació Social… des dels inicis

  14. Gràcies per rebutjar una iniciativa orwelliana i delatora com és aquesta aplicació. Des d’aquí recolzar als músics i a qui es busca la vida honestament als trens i metros. I també animar a totes aquelles persones que davant dels preus abusius decideixen no pagar. No veieu amb mals ulls a qui es cola al darrere*, que demà pots ser tu!

    *Ens volen distrets i enemistats!

    Avanti #memetrobcn !

  15. Retroenllaç: Contestació a Salvador Cardús | Educació Social… des dels inicis

  16. Retroenllaç: FGC actualiza su app y retira la opción de denunciar mendigos « Juan Jose Lopez Garcia

  17. Miquel unes qüestións: (espero que la responguis, doncs és el teu blog i l’has de veure) Has pensat que aquesta aplicació s’ha fet per facilitar el transport públic i no pas per crear polèmica? Estàs utilitzant aquesta errada de Ferrocarrils per fer-te conèixer? Sigues sincer, fiera… que alguns et coneixem…

    • Hola Pau… potser em coneixes, jo a tu, personalment pense que no he tingut l’ocasió…
      Pense que ha estat, i continua estant una aplicació errònia i molt poc encertada…
      Facilitar el transport públic, es oferir aplicacions que faciliten l’usuari els seus serveis, no convertir els ciutadans en delators… i molt menys, anònims com ells diuen (història que queda totalment demostrat que és fals…)
      D’altra banda, com podràs comprovar, no ho he fet per donar-me a conèixer, més que res, perquè, com comprendràs, quan la vaig crear a change.org, ni de casualitat m’esperava aquest ressò mediàtic… No se si has fet servir la plataforma change.org, però, diàriament es creen milers de noves peticions, i no tenen aquest ressò mediàtic… La vaig crear jo, com ho podia haver fet qualsevol dels meus companys i companyes d’educació social a la UOC…
      Salutacions, i… encantat de parlar amb tu!! 😉

Deixa una resposta a Isabel Mas Cancel·la la resposta