Un gran pas, però, pensem que cal continuar! #appFGC

EN CATALÀ (Más abajo en castellano):

53.765 persones hem signat contra l’aplicació de FGC que permetia denunciar la pobresa. I per fi, passats els 20 dies des de que vam iniciar aquesta campanya, FGC ha tirat marxa enrere i ja ha retirat aquest apartat de l’aplicació mòbil…

Però, a hores d’ara, encara continua donant opció a denunciar-nos entre iguals… i com continuen anunciant ells, de forma anònima.

La nostra societat, però, pense que no està destinada a fer aquest tipus d’actuacions, delatar-nos uns a altres, treure’ns els ulls d’aquesta forma,… tal i com deia a l’anterior post

Per això, i promogut pel recolzament de moltes de les persones que heu signat l’anterior petició, vos convide a signar de nou aquesta petició

Estic força convençut que si anem tots i tots junts, aconseguirem els nostres objectius, els polítics han de ser conscients que governen per al poble, i no per a ells…

Els nostres dirigents polítics haurien de contemplar que per a que els ciutadans col·laborem amb la vida política, caldrà implementar una veritable democràcia participativa, és a dir, des de la base de la presa de decisions. Aclarit aquest punt, considere que el que a hores d’ara estan fent, no es demanar la col·laboració ciutadana, sinó, com ja he denunciat en moltes ocasions, estan recreant aquesta actitud orwelliana… Amb actuacions com aquesta, l’administració pública, està generant una divisió en la societat, fent que “ens traguem els ulls” els uns als altres, que ens enfrontem entre iguals. Fomenten, per tant, la societat de delators, que lamentablement recorden altres moments del nostre país o d’altres països…

Personalment, sóc de la opinió que si per fomentar el civisme cal fer-ho des de la censura, es perquè han fracassat les polítiques preventives i l’educació. Per tant, també caldrà parlar de replantejar el sistema educatiu, desenvolupant un model que incideixi en la transmissió dels valors socials, i no quedar-se en ximpleries com les que sembla que ens vol oferir l’actual govern conservador, canviant el nom de la tristament famosa assignatura d’Educació per a la Ciutadania per el d’Educació Cívica i Constitucional, en la qual,  s’eludeixen temes com l’homofòbia, les desigualtats socials,… Per cert, pensen els nostres polítics que per llevar aquests temes, deixaran d’existir?

Si aconseguim millorar aquest civisme, aquesta educació, la transmissió de valors,… potser, ja podríem parlar de denunciar (i no de forma anònima) aquelles actituds incíviques…

Si estàs d’acord, si penses que aquest no és el camí a seguir… no ho dubtes, signa la petició i comencem de valents per treballar en una societat millor!!

—————————————————–

EN CASTELLANO: Un gran paso, pero, ¡¡hace falta continuar!! #appFGC.

53.765 personas hemos firmado contra la aplicación de FGC que permitía denunciar la pobreza. Y por fin, pasados 20 días desde que iniciamos esta campaña, FGC ha echado marcha atrás y ya ha retirado este apartado de la aplicación móvil…

Pero, a estas alturas, todavía continúa dando opción a denunciarnos entre iguales… y cómo continúan anunciando ellos, de forma anónima.

Sin embargo, pienso que nuestra sociedad no está destinada a hacer este tipo de actuaciones, delatarnos unos a otros, sacarnos los ojos de esta forma,… tal y como decía en la anterior entrada

Por eso, y promovido por el respaldo de muchas de las personas que habéis firmado la anterior petición, os invito a firmar de nuevo esta petición

Estoy muy convencido de que si vamos todos y todas juntos, conseguiremos nuestros objetivos, los políticos tienen que ser conscientes que gobiernan para el pueblo, y no para ellos…

Nuestros dirigentes políticos tendrían que contemplar que para que los ciudadanos colaboremos con la vida política, habrá que implementar una verdadera democracia participativa, es decir, desde la base de la toma de decisiones. Aclarado este punto, considero que el que a estas alturas están haciendo, no es pedir la colaboración ciudadana, sino, como ya he denunciado en muchas ocasiones, están recreando esta actitud orwelliana… Con actuaciones como esta, la administración pública, está generando una división en la sociedad, haciendo que “nos saquemos los ojos” los unos a los otros, que nos enfrentamos entre iguales. Fomentan, por lo tanto, la sociedad de delatores, que lamentablemente recuerdan otros momentos de nuestro país u otros países…

Personalmente, soy de la opinión que si para fomentar el civismo hay que hacerlo desde la censura, se porque han fracasado las políticas preventivas y la educación. Por lo tanto, también habrá que hablar de replantear el sistema educativo, desarrollando un modelo que incida en la transmisión de los valores sociales, y no quedarse en tonterías como las que parece que nos quiere ofrecer el actual gobierno conservador, cambiando el nombre de la tristemente famosa asignatura de Educación para la Ciudadanía por el de Educación Cívica y Constitucional, en la cual, se eluden temas como la homofobia, las desigualdades sociales,… Por cierto, piensan nuestros políticos que para quitar estos temas, dejarán de existir?

Si conseguimos mejorar este civismo, esta educación, la transmisión de valores,… quizás, ya podríamos hablar de denunciar (y no de forma anónima) aquellas actitudes incívicas…

Si estás de acuerdo, si piensas que este no es el camino a seguir… no lo dudes, firma la petición y empecemos para trabajar por una sociedad mejor!!

4 comments on “Un gran pas, però, pensem que cal continuar! #appFGC

  1. molta independència i molta llet però al final són tots iguals. m’emociono al veure que hi ha gent que denuncia aquestes coses … siguin d’on siguin i parlin el que parlin. gracias

  2. Que bonito es todo, que chachi piruli y qué idílico pedir que seamos buenos hermanos pero quizás si denunciásemos más a nuestros iguales no tendríamos ahora los problemas de tanto chorizo que se ha llenado los bolsillos robando de los dineros de los ciudadanos. A ver cuándo os enteráis de que los seres humanos necesitan que les paren los pies o la gente se toma por su mano todo lo que quiera. Que SI hay que denunciar, todo lo que se salte la ley, y así quizás no tendremos los problemas que tenemos ahora. Para una vez que hacen una buena aplicación y enseguida ya vais a montar un follón mediático para pararla. Esto tb es para hacer una sociedad mejor.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s