A pel setè semestre a la #UOC #educaciósocial

Encara recorde aquell estiu de 2009, una vesprada qualsevol, amb uns amics, xerrant de que volia tornar a estudiar… Feia 5 anys que havia finalitzat els meus estudis de TASOC, i també havien passat uns quants des de que havia entrat a treballar a l’Ajuntament, i havia anat ampliant la meva formació online, ja fora la Universitat de Salamanca, en la de València, així com assistint a diversos congressos i altres cursos

Recorde aquella vesprada, en una terrassa d’estiu que començaven a nàixer en Nova Canet, primer havia xerrat amb un company que estava estudiant Informàtica a la UOC, i després amb una companya que coneixia a gent que estava fent dret a la UOC… La UOC? això què és? em preguntava jo… Aquell estiu del 2009 no tenia ni la menor idea de que eren aquestes sigles, aquest nom que ara faig servir pràcticament al meu dia a dia… En aquell estiu de 2009, no m’imaginava que ara, finalitzant l’estiu de 2012 estaria també finalitzant els meus estudis del grau d’educació social en aquesta Universitat.

Recorde perfectament, com la que a hores d’ara encara continua sent la meva tutora, es va dedicar a donar-me informació al voltant del nou grau d’educació social que anava a desplegar la UOC… fins i tot en estiu!!! Recorde com de valent (o ingenu) vaig tractar de matricular-me de cinc assignatures el primer semestre, i de quatre,… fins que finalment em varen acceptar i aconsellar matricular-me només de tres per veure el funcionament d’aquesta universitat, i de la seva modalitat online d’ensenyament i de funcionament…

Com no, també recorde com, de sobte, em vaig presentar a les eleccions de representants d’estudiants i seus de la UOC, perquè considerava (i considere) que el nostre grau, Educació Social, era molt nou i calia estar ahí, mirant com s’anava desplegant… També, i pense que aquesta és la part més important, recorde perfectament aquelles primeres amistats que he anat fent al llarg d’aquests 3 anys del grau, són moltes les amistats que he anat fent durant tot aquest temps, no diré cap nom, que segur que em deixaré algun o alguna, però, gràcies a totes eixes persones que sé que estan al meu costat, caminant junts en aquest projecte, puc dir que estic on estic, i que he arribat fins ací…

I, enguany? Enguany inicie el meu últim any com a estudiant d’educació social a la UOC, si tot va bé (que esperem que si). El termine amb diverses i ben diferenciades sensacions… D’una banda, em trobe satisfet i content, de ser dels estudiants que formem la primera promoció d’educació social a la UOC, i que finalitzarem junts… d’altra banda, però, em fa molta ràbia que molts dels companys i companyes, enguany no puguen continuar amb les seves expectatives educatives, per culpa de les pujades de les taxes, per la mancança d’ofertes de treball,… en definitiva, per la situació de crisi econòmica que ens està venent l’actual govern conservador, i que anteriorment ens venia el PSOE… A veure si algun dia els nostres dirigents, s’adonen que hem de deixar de rescatar bancs per rescatar persones, i que aquesta crisi, no l’hem creada nosaltres, els estudiants, els que volem un demà millor… Molts ànims i molta força per a aquests temps que són complicats per a tots/es, però, dels quals, segur que acabem superant… De ben segur, tots i totes seguirem en contacte enguany i molts anys més…

Deixa un comentari

