Anglès I

  • Descripció

Un coneixement funcional de l’anglès és bàsic per als estudiants universitaris d’avui, tant per als seus estudis com per a les seves carreres professionals. Idioma modern I: Anglès correspon a la primera part del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües. L’assignatura se centra en les destreses comunicatives efectives en anglès amb una metodologia basada en tasques, amb treball en grup en algunes activitats.

  • Informació prèvia a la matrícula

 Important:aquesta assignatura no és per a principiants

Els estudiants han d’haver assolit prèviament un nivell intermedi (equivalent a un B1 al Marc europeu comú de referència per a les llengües) abans de matricular-s’hi.

Es recomanable haver superat l’assignatura ‘Competències TIC’ abans de començar ‘Idioma Modern I: anglès’.

Algunes de les activitats en aquesta assignatura es duran a terme en grups. Els estudiants han de tenir en compte que necessitaran temps per a coordinar-se amb els altres estudiants i fer algunes activitats en temps real.

Només es pot superar aquesta assignatura a través de l’avaluació continuada, cosa que implica un ritme constant i regular de feina. Per tant, si l’estudiant preveu que no es podrà conectar a l’aula durant molts dies seguits al llarg del semestre, es recomana que no s’hi matriculi. En cap cas serà possible superar l’assignatura sense estar conectat a l’aula durant un període de 3 setmanes consecutives o més.

Requisits tècnics: targeta de so, auriculars i micròfon. Seria convenient també disposar d’una webcam.

  • Objectius i competències

Idioma modern I: Anglès és la primera part d’un curs que consta de dues parts. L’objectiu general del curs és que, un cop acabat, el nivell general de competència en anglès de l’estudiant sigui equivalent al nivell B2 del marc europeu comú de referència per a llengües (MECR).

COMPETÈNCIES

Capacitat de comunicar-se en anglès escrit i parlat sobre aspectes quotidians.

Capacitat d’entendre l’anglès escrit i oral relacionat amb temes d’interès general i personal i sobre aspectes de la vida acadèmica i professional.

Capacitat d’utilitzar els recursos disponibles en internet d’una manera autònoma per a millorar i desenvolupar destreses en llengua anglesa.

Capacitat de treballar com a part d’un equip en diversos contextos en línia.

  • Continguts

El treball dels estudiants es basarà en cinc activitats al llarg del semestre, basades en temes tractats en les unitats dels materials web. Les activitats serviran per a practicar les destreses següents:

  • comprensió lectora
  • expressió escrita
  • comprensió oral
  • expressió oral
  • interacció oral
  • treball en grup

Les unitats dels materials web també contenen activitats que ajuden a desenvolupar el vocabulari dels estudiants i consoliden el seu coneixement d’estructures gramaticals. Es donarà per descomptat que els estudiants ja han après estructures de frases en anglès bàsiques i, per tant, els alumnes no treballaran sistemàticament una sèrie d’estructures gramaticals. Els exercicis de gramàtica i els materials de referència proporcionats són recursos que els estudiants poden utilitzar si cal per a millorar les àrees en què tenen més dificultats.

  • Materials i eines de suport

Estructura de les unitats

Cada una de les unitats tracta un tema específic i conté exercicis basats en les àrees de llenguatge següents:

  1. Reading
  2. Listening
  3. Grammar
  4. Vocabulary
  5. Speaking
  6. Writing

El Glossary de cada unitat proporciona explicacions dels ítems de vocabulari claus i els estudiants també poden escoltar la pronúncia correcta de les paraules i les expressions.

El Dictionary proporciona als estudiants definicions de paraules en la web de

També hi ha una secció de Grammar, que proporciona als estudiants explicacions i exemples de qüestions gramaticals que sovint presenten problemes per als estudiants d’aquest nivell.

  • Consulta del model d’avaluació

Aquesta assignatura només es pot superar a partir de l’avaluació continuada, la qualificació de la qual es confirma mitjançant una prova de validació. La fórmula d’acreditació és: AC+PV

Fórmula per obtenir la qualificació final de l’assignatura (FA)

En cas d’haver aprovat l’avaluació continuada i en el cas de validació (V), la FA serà igual a la nota final d’avaluació continuada (FC). En el cas de no validació (NV), la FA serà un suspens. En cas de no haver aprovat l’avaluació continuada, la FA serà igual a la qualificació final d’avaluació continuada (FE).

  • Avaluació final

Els estudiants d’Idioma modern I: Anglès que tinguin una qualificació final d’AC de 5 o més han de confirmar aquesta qualificació fent la prova de validació.

La prova de validació consistirà en una tasca escrita en la qual es demanarà als estudiants que facin una redacció curta. Llavors el professor compararà el nivell d’anglès i el contingut del treball que els estudiants han anat lliurant al llarg del curs. Si el professor detecta una discrepància clara en el nivell general que indica que el treball lliurat per l’estudiant durant el semestre no era cent per cent original o que el treball ha estat fet o ha estat corregit per una altra persona, no es validarà la qualificació d’AC de l’estudiant, de manera que la qualificació de l’assignatura serà un 2 (suspens). En el cas que la redacció escrita per l’ estudiant a la PV no tracti directament i de manera suficient la qüestió plantejada en la prova de validació, la seva qualificació d’AC no es validarà i suspendrà l’assignatura.

Els estudiants poden portar diccionaris a la prova de validació. Els diccionaris en format electrònic no són permesos.

La meva opinió personal

Què dir del meu major patiment d’aquest semestre? L’assignatura que més m’ha desmotivat per excel·lència? El major suplici que he tingut aquest semestre? Eixe estrés constant d’entrar cada dos per tres als diversos fòrums de l’assignatura? Eixe treballar en grup, per treballar a soles? Eixe tornar-te boig en diccionaris de paper, traductors on-line, ta mare i amistats,… No tinc cap queixa ni del professor, ni dels materials, ni dels companys… però, pense que si la UOC ens obliga a eixir en un idioma equivalent en la EOI al certificat de nivell avançat d’anglès (actual 4t de la EOI), pense que també hauria de fer alguna cosa per aquells que no tenim ni maleïda idea… i ens suposa un estrès màxim… Malgrat això ha estat divertit, això d’emprar eines noves per a la UOC, això de gravar-me cara al portàtil, gravar la conversa via skype, el langblog, la wiki,…

Com podem veure al pla docent, hi ha Prova de Validació, és a dir, o APTE o NO APTE…

La meva PV era sobre un text, un text curt, molt curt, que deia alguna cosa similiar a: les notícies estan a l’abast de tothom, 24 hores al dia, 365 dies a l’any… Write an essay about the pros and cons of news being so readily available. In your answer refer to how you prefer to get the news and explain why.

Doncs això, un writting de 150-200 paraules sobre els pros i contres de tanta informació, i com preferim rebre les noticies… Pots portar diccionaris en format paper.

One comment on “Anglès I

  1. Retroenllaç: Final de l’Avaluació Continuada… 4t semestre « Educació Social… des dels inicis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s