Pedagogia de les relaciones interpersonals

  • Descripció

Pedagogia de les relacions interpersonals és una assignatura obligatòria del Grau d’Educació Social. Consta de 6 crèdits ECTS.

Aquesta assignatura planteja la possibilitat de construir respostes. Com acompanyar a les persones fins on elles poden anar (i encara més)? A partir del que som (cadascuna i cadascú de nosaltres), Pedagogia de les relacions interpersonals cerca, a través de la reflexió crítica i de la creativitat, la presa de consciencia de les nostres (in)coherències submergint-nos en el com i en el què de les nostres relacions interpersonals.

  •  Objectius i competències

L’assignatura té com a objectiu principal oferir a les i els alumnes elements de reflexió i anàlisi per abordar el camp de la intervenció social en l’àmbit de les relacions interpersonals.

Un objectiu que es concreta en les següents competències:

  1. Resolució de problemes i presa de decisions
  2. Identificació i emissió de judicis raonats sobre problemes socioeducatius per millorar la pràctica professional
  •  Continguts

Els continguts a treballar al llarg de l’assignatura estan directament vinculats amb algunes de les actituds i de les capacitats presents en tota relació entre persones. En destacarem tres:

a. La comunicació. El fet educatiu, primer aspecte que desenvoluparà l’assignatura, es concreta en tres de les característiques que modulant la comunicació: “un estar” davant de l’altra persona, l’escolta i el llenguatge no verbal o presència física. Hem escollit una proposta (de les moltes que hi ha), com a punt de partida: l’enfocament centrat en les persones.

b. Nosaltres. Les nostres interrelacions estan influïdes pel que som com a persones.

c. Els límits, bàsicament personals, que permeten (o no) estar amb l’altra persona. Límits interns com són la por, el fàstic, el cansament… I/o límits externs com són els tabús.

Pel funcionament i desenvolupament de l’assignatura utilitzarem: la lectura La locura lo cura, un llibre de Guillermo Borja que ens recorda: “La dificultad no está en despertar sino en mantenerse alerta”.

A més del llibre teniu a la vostra disposició una bibliografia mínima disponible a Fonts d’Informació per poder treballar alguns dels temes que proposa l’assignatura i poder desenvolupar el vostre procés satisfactòriament.

  • Consulta del model d’avaluació

Aquesta assignatura només es pot superar a partir de l’avaluació contínua (AC). La nota final d’avaluació contínua esdevé la nota final de l’assignatura. La fórmula d’acreditació de l’assignatura és la següent: AC.

Aquesta modalitat d’avaluació, basada en l’adquisició progressiva de competències, consta de cincproves d’avaluació contínua (PAC) que permetran valorar el desenvolupament de les mateixes. Aquells estudiants que no hagin seguit i superat els objectius de l’AC suspendràn l’assignatura.

Per poder accedir a l’AC, s’hauran de realitzar totes les PACs. Totes les PACs hauran de presentar-se dins del termini establert per a cada una d’elles. No s’acceptarà una PAC en la que el contingut parcial o total de la mateixa sigui extret literalment d’Internet o d’alguna altra font sense fer-ne al·lusió explícita. Començar a treballar l’avaluació continuada i abandonar-la significa no acomplir-ne els objectius , per aquest motiu, la qualificació serà un Suspès i no una NP. La nota final de l’AC prové de la suma de cadascuna de les PAC realitzades.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s